Disposition
William Telford (Dublin), erbaut 1834, diverse Male restauriert und umgebaut
restauriert und umgebaut von der Irish Organ Company zwischen 1960 und 1975
Choir I |
Great II |
Swell III |
Pedal |
Dulciana 8' |
Violone 16' |
Open diapason 8' |
Open diapason 16' |
Lieblich gedackt 8' |
Open diapason 8' |
Stopped diapason 8' |
Violone 16' (Great) |
Wald flute 4' |
Open diapason 8' |
Echo gamba 8' |
Bourdon 16' |
Piccolo 2' |
Gedackt 8' |
Celeste 8' |
Octave 8' (extension) |
Mixture II |
Principal 4' |
Principal 4' |
Bass flute 8' (extension) |
Larigot 1 1/3' |
Harmonic flute 4' |
Flautina 2' |
Superoctave 4' (extension) |
Twentysecond 1' |
Twelfth 2 2/3' |
Mixture III |
Trombone 16' (extension) |
Oboe 8' (Swell) |
Fifteenth 2' |
Contra oboe 16' |
Oboe 16' (Swell) |
Tromba 4' (Great) |
Scharf III |
Cornopean 8' |
Tromba 8' (Great) |
Oboe 4' (Swell) |
Tromba 8' |
Krummhorn 4' |
Oboe 8' (Swell) |
Tremulant |
Octave tromba 4' (extended) |
Tremulant |
Tromba 4' (Great) |
|
|
|
Oboe 4' (Swell) |
Couplers:
Great to Pedal; Swell to Pedal; Choir to Pedal;
Choir octave; Choir suboctave; Swell to Choir; Swell to Choir octave; Swell to choir suboctave;
Swellto Great; Swell to Great octave; Swell to Great suboctave; Choir to Great; Choir to Great octave; Choir to Great suboctave; Swell octave; Swell suboctave
Spielhilfen:
6 thumb pistons each to wwell, great & choir (great pistons also operate pedal stops)
6 foot pistons to great and pedal, 6 to swell
All pistons adjustable by switches in pull out drawers)
Reversible thumb pistons to all unison couplers
Reversible thumb piston for pedal trombone
Reversible foot pistons for great to pedal, swell to pedal & pedal trombone
General cancel thumb piston
Balanced Swell pedal
Die St. Ann´s Church in Dublin ist eine der größten, am meist besuchten und beliebtesten Kirchen Dublins. Nicht nur die regelmäßigen Gottesdienste ziehen die Besucher an, sondern auch die wiederkehrend stattfindenden Konzerte.
Die Orgel wurde mehrfach umgebaut und erweitert, letztendlich nicht immer zu ihrem Vorteil. So gibt es derzeit (Stand 2011) Probleme mit der Elektrik und der Pneumatic, die immer wieder einmal für unnötige Lärmbelästigung sorgen. |